5 redenen om als bedrijf een animatiefilm te laten maken

0

Steeds meer bedrijven maken gebruik van een animatiefilm. In zo’n video wordt op een leuke manier, kort en bondig over het type bedrijf verteld en welke producten of diensten het aanbiedt. Er bestaat een aantal redenen waarom een animatiefilm een effectieve werking kan hebben voor bedrijven. In dit artikel zetten we er een aantal op een rij.

1. Beeld is sterker dan tekst

Een beeld zegt meer dan duizend woorden. Die uitspraak bestaat niet voor niets. Een beeld vertelt namelijk een verhaal waarbij tekst vaak een overbodige luxe wordt. Dit is dan ook één van de redenen waarom een animatiefilm zo sterk is. De boodschap wordt letterlijk in beeld gebracht, zonder dat daar lappen tekst voor nodig zijn. Dit maakt de boodschap dan ook makkelijker te begrijpen.

Met behulp van beelden kan de context van een verhaal duidelijker worden uitgelegd dan wanneer je alleen tekst of woorden gebruikt. Met uitleganimaties worden zelfs ingewikkelde boodschappen ineens makkelijker te begrijpen voor een (potentiële) klant. Daarbij wordt de boodschap door het gebruik van beelden beter onthouden en krijgt de video meer waarde om te delen, omdat men iets leuks ziet om naar te kijken.

2. De boodschap wordt beter onthouden

Doordat je in een animatiefilm gebruik maakt van beelden, blijft de boodschap beter hangen. De kijker onthoudt namelijk eerder wat hij/zij gezien heeft dan dat wat hij/zij gelezen heeft. Daarnaast worden video’s snel en gemakkelijk online gedeeld, wat er weer voor zorgt dat de boodschap ook sneller verspreid wordt.

3. Herkenbare merkuitstraling/grotere merkbeleving

Met de stijl van de animatie kun je een herkenbare uitstraling creëren. Zo kun je gemakkelijk je logo en huisstijl verwerken in de animatie, waardoor je (on)bewust een merkbeleving aan de kijker meegeeft.

4. Een animatiefilm kan in verschillende talen

Omdat je bij een animatiefilm gebruik maakt van een voice-over die de rode draad van de video vertelt, kun je gemakkelijk een voice-over in een andere taal onder de video zetten. Een andere optie is gebruik te maken van ondertiteling. Daarmee hoef je dus niet eens de voice-over in een andere taal op te nemen. Hierdoor kun je variëren met talen op dezelfde animatievideo.

5. Handig inzetbaar op social media en via e-mail

Animatievideo’s zijn op veel plekken in te zetten en te verspreiden. Naast de eigen website, zijn YouTube, Vimeo en andere social media kanalen als Instagram, Facebook en Twitter een goed platform om de video op te verspreiden.

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 0    Gemiddelde: 0/5]

Leave A Reply