Slotenmaker tip: toegangscontrole voor het kantoor

0

Een aantal dingen zijn van belang voor ieder kantoor. Veiligheid en productiviteit zijn hier twee goede voorbeelden van. Deze dingen kunnen beiden met een toegangscontrole voor het kantoor gerealiseerd worden. Met toegangscontrole bedoelen we een systeem dat kan controleren en registreren wie op welke momenten toegang tot het kantoorpand krijgt. In dit artikel breiden we uit over de voordelen van toegangscontrole.

Wat is het?

Het alarmsysteem bestaat uit een controlepaneel en sensoren die registreren wanneer het kantoorpand betreden wordt. Daarnaast kan je ook controleren wie er toegang tot het pand krijgen. Iedere werknemer kan bijvoorbeeld een eigen unieke toegangssleutel krijgen waarmee zij de deur kunnen openen om binnen te komen. Deze functionaliteit hoeft overigens niet alleen tot de buitendeur beperkt te blijven. Het is ook mogelijk om bepaalde ruimtes binnen het kantoor alleen toegankelijk te maken voor mensen die bevoegd zijn om zich in deze ruimte te begeven.

Onbevoegden buiten het kantoor houden

Een alarmsysteem is duidelijk verbonden aan de beveiliging van een kantoorpand. Met de installatie van een alarmsysteem door de slotenmaker uit Hasselt zorg je ervoor dat het pand beter beveiligd is tegen inbraken. Een inbreker zal namelijk minder snel een poging tot inbraak doen wanneer door het systeem de kans op ontdekking vele malen groter is. Daarnaast fungeert het systeem ook als een tijdregistratie.

Werktijden van het personeel registreren

Een erkende slotenmaker kan met de installatie van een alarmsysteem ook een bijdrage leveren aan het verbeteren van de productiviteit in een kantoor. Doordat iedere werknemer een unieke toegangssleutel krijgt kan het systeem namelijk ook als een tijdregistratie dienen. Door het personeel de opdracht te geven om steeds hun sleutel in te scannen bij het betreden en verlaten van het pand is het mogelijk om bij te houden op welke tijdstippen zij beginnen en eindigen met werken. Je kan het zien als in- en uitklokken op het werk. Het resultaat is een nauwkeurige registratie van de gewerkte tijd op kantoor voor iedere werknemer. Deze informatie kan vervolgens gebruikt worden om de productiviteit te verbeteren. Je kan bijvoorbeeld zien wanneer een personeelslid regelmatig te laat op kantoor arriveert en hem of haar hierop aanspreken.

Voor meer informatie kun je contact opnemen met een slotenmaker. Succes!

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 0   Gemiddelde:  0/5]

Eigenaar van Het Kantoorkompas

Leave A Reply