Waarom een ZZP’er belang heeft bij goede kantoorartikelen

0

Het wordt als ZZP’er tegenwoordig steeds gebruikelijker om te werken vanaf een flexwerkplek. Ideaal, want je bepaalt zelf waar je werkt, wat je uren zijn en hoe jij je werkruimte in wilt richten. Of je er nou voor kiest om vanuit huis te werken, of toch liever een kleine kantoorruimte voor jezelf huurt, als ZZP’er heb je sowieso behoefte aan goede kantoorartikelen. Het is natuurlijk fijn dat je helemaal zelf kan bepalen welke artikelen jij aan wilt schaffen, maar er kunnen ook nadelen aan vast zitten: misschien weet niet precies welke artikelen je nodig hebt en waar je moet beginnen. Om je hierbij te helpen, leggen wij voor je uit waarom een ZZP’er belang heeft bij goede kantoorartikelen en welke artikelen je kunt aanschaffen.

Het is beter voor je gezondheid

Hoewel je de vrijheid hebt om je eigen tijd in te delen, maak je als ZZP’er vaak lange dagen. Rugklachten loop je sneller op dan je denkt, terwijl deze met de juiste artikelen makkelijk voorkomen kunnen worden. Het is dan ook zeker geen overbodige luxe om te investeren in een goede bureaustoel. Hetzelfde geldt voor een muis, muismat en polssteun. Zeker als je werkt aan een tafel die niet specifiek als werkplek bedoeld is, maar bijvoorbeeld ook als eettafel dient, kan het nogal eens voorkomen dat je langdurig in een verkeerde houding zit en hierdoor last krijgt van je arm of pols. In het ergste geval kan dit zelfs leiden tot blijvende klachten en RSI. Ook als je werkplek wel specifiek is ingericht als kantoor en je werkt aan een professioneel bureau op de juiste hoogte is het zeker de moeite waard om te kijken hoe jij je werkplek zo comfortabel mogelijk kan inrichten. Je zal er tenslotte een groot deel van je tijd doorbrengen.

Het houdt het werk overzichtelijk

Ongeacht locatie en werkwijze is het erg belangrijk om ervoor te zorgen dat je flexwerkplek opgeruimd en overzichtelijk blijft. Het is daarom noodzakelijk om belangrijke documenten te sorteren en archiveren met behulp van mappen, snelhechters, ladeboxen en paperclips.

Zeker als je vanuit huis werkt kan het nog wel eens gebeuren dat je het overzicht kwijtraakt. Zorg dus dat je werk en privé altijd gescheiden houdt; houd onnodige spullen zoals tijdschriften, servies en kinderspeelgoed uit de buurt van je werkplek. Dit zorgt niet alleen voor fysieke, maar ook voor mentale orde. Wees daarnaast altijd voorbereid op belangrijke telefoontjes: zorg ervoor dat je altijd voldoende schrijfwaren en notitieblokken bij de hand hebt.

Het motiveert

Een groot voordeel is dat jij je gekozen werkplek helemaal naar eigen idee kunt inrichten. Je kiest niet alleen zelf welke kantoorartikelen je wilt aanschaffen, maar ook welke kleur deze hebben, waar je ze neerzet en natuurlijk hoe je de werkplek decoreert en verlicht. Zo zorg je ervoor dat je een werkplek creëert die jou de hele dag lang inspireert en motiveert. Je zal immers met plezier tijd doorbrengen in een ruimte die jij precies naar jouw smaak hebt ingericht.

Het aanschaffen van goede kantoorartikelen hoeft niet ingewikkeld of duur te zijn, als je weet wat je nodig hebt. Ook voor ZZP’ers is het belangrijk om een aantal goede kantoorartikelen te hebben. Of het nu gaat om je gezondheid, overzichtelijk of motivatie, goede kantoorartikelen helpen jou je productiviteit te verhogen en maken het werk als ZZP’er een stuk aangenamer!

Bovenstaand artikel is mede mogelijk gemaakt door Brugman en van der zijden, een kantoorvakhandel met ruim 24.000 kantoorartikelen.

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 0    Gemiddelde: 0/5]

Leave A Reply