Site pictogram Het Kantoorkompas

Hou je klantenbestand overzichtelijk met AFAS CRM

klantendata

Met CRM software van AFAS kun je je klantenbestand overzichtelijk bijhouden. Alle contactmomenten worden gemakkelijk vastgelegd en aanpassingen worden direct doorgevoerd in het AFAS CRM systeem. Daarmee maak je een heleboel dingen een stuk gemakkelijker. Je kunt AFAS CRM software gebruiken voor relatiebeheer, verkoop en forecasting, marketing, klantenservice en voor integratie met de administratie. De essentie van AFAS CRM software is het relatiebeheer in de breedste zin. Van potentiële klanten tot aan sollicitanten. En natuurlijk ook je werknemers, leveranciers en bestaande klanten.

Relatiebeheer

Relatiebeheer is essentieel in een bedrijf. Of je nu te maken hebt met klanten en leveranciers of met cliënten. Met AFAS CRM software heb je gemakkelijk het overzicht van de relaties die jij als bedrijf hebt. Je ziet niet alleen met wie je te maken hebt, maar ook welke belangrijke aspecten er bij die relatie horen. Dat zijn bijvoorbeeld contact- en adresgegevens, maar ook de huidige stand van zaken bij die relatie of tussen jullie. Wat voor jouw bedrijf belangrijk is, verschilt natuurlijk. Met AFAS CRM software zorg je dat je in het overzicht ziet wat er voor jou van belang is bij de informatie van de relatie.

CRM in combinatie met andere systemen

Je kunt de AFAS CRM software integreren met andere systemen. Dat is hoe je bepaalt wat er voor jou van belang is. Bijvoorbeeld door de integratie van CRM met Dossier. Dan zie je bij de informatie van de relatie de correspondentie tussen de partijen. Dat is handig bij lopende zaken bijvoorbeeld. Een andere optie is de integratie van de financiële administratie. Doordat de systemen verbonden zijn aan elkaar, wordt de financiële administratie direct geüpdatet als er in CRM een wijziging wordt doorgevoerd.

Zo zijn er nog meer combinaties van CRM en andere systemen mogelijk. Je kunt bijvoorbeeld CRM en HRM combineren en je medewerkers hun eigen gegevens waar nodig laten aanpassen. Zo blijft je medewerkers informatie up to date. Met CRM en Forecasting houd je gemakkelijk bij waar je in het proces van een verkooptraject bent en je kunt hiermee gericht op targets te werk gaan.

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 0   Gemiddelde:  0/5]
Mobiele versie afsluiten