Site pictogram Het Kantoorkompas

Blije medewerkers betekent blije klanten

relatiegeschenken klanten

Hoe zorg je er nu op een relatief eenvoudige manier voor dat je goed overkomt op de buitenwereld? Dat begint aan de binnenkant! Je medewerkers moeten zich bewust zijn van je merk en waar het voor staat. “Voor wie werk ik eigenlijk?” Om positiviteit met betrekking tot je merk naar buiten uit te dragen, moet dat er aan de binnenkant (intern) natuurlijk ook zijn. Wat niet binnen zit, kun je ook niet naar buiten dragen. Dit heet ook wel internal branding. Hoe zorg je er dan voor dat je positieve associaties kweekt én dat je onthouden wordt? Relatiegeschenken met logo kunnen wel eens een gouden uitkomst zijn.

Maak ze blij met relatiegeschenken

Pennen bedrukken, bijvoorbeeld. Bepaalde spullen die je medewerkers gebruiken op kantoor kun je eenvoudig en goedkoop van je logo voorzien. Er wordt op die manier nog even benadrukt van wie de pennen, mokken of markeerstiften afkomstig zijn, ook wanneer je mensen buiten de deur gaan. Relatiegeschenken bedrukken kan ook als cadeautje. Een medewerker verdient dat af en toe en bovendien heb jij ook de waardering van je medewerkers nodig. Een logo of boodschap op het schrijfgerei of de koffiemokken zorgt voor (h)erkenning en verbondenheid. Die verbondenheid, samen met de positieve associaties, zorgt ervoor dat je mensen zich fijn voelen en een hoop positiviteit uitdragen naar klanten, leveranciers en andere belangrijke partijen in de buitenwereld.

Wat laat je (be)drukken?

Zoals gezegd kun je ook heel goed bedrukte geschenken als cadeautje geven. En dat hoeft echt niets groots of duurs te zijn. Liever niet zelfs. Bij grote, dure geschenken blijken ontvangers juist een ongemakkelijk gevoel te krijgen. Terwijl je met een klein presentje al een hele hoop kunt zeggen. Het voelt altijd goed om iets te krijgen, of je nu medewerker, klant of leverancier bent. Denk bovendien goed na over wát je op de geschenken zet. Je zult waarschijnlijk meteen denken aan het logo. Maar denk nog eens een keertje na. Een logo zegt alleen je naam, wie je bent. Waar geen creatieve boodschap verzinnen om erop te laten drukken? Een goede zin blijft hangen en zegt écht iets. Dat is misschien iets waar je even over moet brainstormen, maar dan heb je ook echt iets pakkends. Een pen met een pakkende zin zal het gesprek op kantoor zeker op gang brengen en de mood erin houden.

Vergroot je bereik

Je weet nu dat je met relatiegeschenken beter niet te groot kunt uitpakken, maar wat kies je dan als presentje? Een mok of een pen lijkt enorm voor de hand liggend. Maar is het dat echt? Valt wel mee! Pennen zijn nog altijd de meest gebruikte relatiegeschenken. Onder meer omdat ze je bereik ontzettend vergroten. Geef je je medewerkers bedrukte pennen, dan komen zij er ook mee buiten de deur. Bovendien wisselen pennen gemiddeld 7 keer van eigenaar. Iedereen die de pen gebruikt, komt met je logo in aanraking. En nee, dan zijn ze echt niet direct fan, maar het is al voldoende wanneer ze je eens googelen of gewoon het logo onthouden. Wanneer de ontvanger of nieuwe eigenaar van de pen het logo ziet, zal hij het logo herkennen wanneer hij het nog eens ergens ziet.

Multifunctioneel

Een mok doet het ook goed, en dat is niet voor niets. Mokken met logo kunnen een toevoeging zijn op het bedrijfsservies. Een lekker bakje koffie geeft letterlijk warme associaties met het bedrijf dat erop vermeld staat. Bovendien brengt een goede boodschap op zo’n mok, zoals gezegd, het gesprek ook nog eens op gang. Op die manier ontstaat er saamhorigheid op de werkvloer en wordt je bedrijf extra gezien wanneer een klant een kop koffie komt drinken, bijvoorbeeld.

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 0   Gemiddelde:  0/5]
Mobiele versie afsluiten