Site pictogram Het Kantoorkompas

Je kantoor inrichten: deze 4 dingen mag je niet vergeten

Kantoor inrichten tips

Wanneer je aan de slag gaat met het inrichten van je kantoor, zijn er een aantal belangrijke zaken waar je vrijwel direct aan denkt. Het schilderen van de muren en het plaatsen van meubilair zijn dingen die je niet snel zal vergeten. Toch kunnen ook minder voor de hand liggende kantooraccessoires een grote invloed hebben op de sfeer en uitstraling, maar ook de productiviteit van het kantoor. Om je hierbij alvast een handje te helpen, zetten we 4 dingen die je niet moet vergeten bij het inrichten van je kantoor op een rijtje.

1. Bureauaccessoires

Voor een goede productiviteit op kantoor is een goed geordend en opgeruimd bureau noodzakelijk. Een rommelig bureau zorgt er immers niet alleen voor dat je werkplek chaotisch is, maar ook dat je je niet goed kunt concentreren op je werk en dat je belangrijke papieren sneller kwijt raakt.

Bureauaccessoires bieden de uitkomst. Het gaat hier vaak om kleine artikelen met een groots effect op de overzichtelijkheid en kwaliteit van het werk. Denk hierbij bijvoorbeeld aan papierklemmen om losse blaadjes bij elkaar te houden, punaises om teksten en afbeeldingen op een overzichtelijke manier op te hangen, brievenbakjes en sorteerrekken om documenten tijdens het gebruik in te delen op categorie en papiermanden om papieren die je niet meer nodig hebt meteen weg te kunnen doen, en zo direct al papier te scheiden voor recycling.

2. Ordenen en opbergen

Stel het je eens voor: je bent op zoek naar een belangrijk document, maar je kunt je totaal niet meer bedenken waar je het gelaten hebt: behoorlijk frustrerend, toch? Niets is zo vervelend als het niet terug kunnen vinden van oude documenten en mappen. Zorg er daarom voor dat je op kantoor voldoende accessoires hebt die werknemers helpen bij het ordenen en opbergen van documenten. Met mappen en archiefdozen maak je het sorteren en archiveren van papieren simpel en overzichtelijk en zorg je ervoor dat documenten altijd makkelijk terug te vinden zijn.

3. Presenteren en communiceren

Presenteren en communiceren zijn essentiële onderdelen van de dagelijkse gang van zaken op kantoor. Een goedlopend kantoor kan dan ook niet zonder een aantal artikelen die je helpen bij het opzetten van de perfecte presentatie. Denk bijvoorbeeld aan whiteboards en bijbehorende markers, maar ook aan agenda’s en kalenders die beschikbaar zijn voor iedereen op het kantoor, om zo communicatie te bevorderen. Dit zal resulteren is een goedlopend kantoor met een uitstekende sfeer!

4. Computeraccessoires

Op een modern kantoor zullen werknemers een groot deel van de dag achter de computer doorbrengen. Het is daarom niet meer dan logisch om kwalitatief hoogstaande computeraccessoires aan te schaffen. Met het gebruik van computeraccessoires versimpel je veelvoorkomende handelingen en voorkom je werkgerelateerde blessures. Denk hierbij aan het gebruik van een draadloze muis die makkelijk in de hand ligt en een pols- of handpalmsteun die zorgt voor comfort en ondersteuning tijdens het werk.

Met kantooraccessoires zorg je ervoor dat het kantoor netjes, overzichtelijk en goed georganiseerd blijft. Dit zal leiden tot tevreden medewerkers en een goede sfeer!

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 0   Gemiddelde:  0/5]
Mobiele versie afsluiten