Nederland is een land waar veel koffie wordt gedronken, gemiddeld zelfs meer dan 2 koppen koffie per dag. Dat wil zeggen dat er ook ontzettend veel koffiebekers gebruikt worden. Een standaard witte mok of kartonnen beker met een “standaard” opdruk zegt niets over het merk. Dat is een gemiste kans, een bedrukte kartonnen beker kan namelijk ontzettend veel voor je merk betekenen en de mogelijkheden zijn eindeloos. Dit zijn de belangrijkste redenen waarom branded koffiebekers op kantoor een goede keus zijn.
Bedrukte koffiebekers geven een professionele uitstraling
Ondernemers en marketeers investeren veel geld om hun huisstijl te branden. Denk hierbij aan de ontwikkeling van het logo, het bouwen van websites en het opstarten van marketing campagnes. Daarnaast wordt er door bedrijven vaak ook nog geld uitgegeven aan schrijfblokken, banners, keycords en andere producten waar de naam van het bedrijf op logo op staat. Kortom, veel producten binnen een bedrijf worden met een merknaam bedrukt. Het is dan ook een gemiste kans wanneer de koffiebekers een “standaard” bedrukking hebben. Doordat je koffiebekers kunt bedrukken, zijn deze bekers bij uitstek geschikt om de volledige huisstijl van het bedrijf in door te voeren. Een bedrukte beker met jouw logo of merknaam ziet er niet alleen leuk uit,het draagt ook nog eens bij aan een completere merkbeleving.
Communiceer een boodschap naar keuze
Als je besluit om de koffiebekers te bedrukken, dan zijn er erg veel mogelijkheden. Je kan natuurlijk je logo op een koffiebeker laten bedrukken, maar je kan bijvoorbeeld ook denken aan slogans of het intern communiceren van je merkwaarden. Daarnaast zijn gepersonaliseerde bekers niet alleen voorbehouden aan de grote multinationals, maar ook voor de kleinere bedrijven. Sterker nog, doordat je de bekers in kleine oplages kan bestellen, kun je ook variëren met opdrukken. Zo kun je een bepaald aantal slogans laten wisselen zodat je iedere keer een andere beker krijgt bij het drinken van een kop koffie. Met een bedrukte koffiebeker heb je een sterk communicatiemiddel in handen om jouw boodschap over te brengen op je medewerkers en/of klanten. Ga maar eens na: hoe lang kijk jij zelf naar een narrowcasting scherm of naar een flyer? De mogelijkheden om te communiceren met een koffiebeker zijn eindeloos. Op deze manier is een koffiebeker niet alleen een koffiehouder, maar ook een hele goede marketing tool die je af kan stemmen op jouw wensen.
Duurzaam door een PE coating
Duurzaamheid is belangrijk en wordt steeds belangrijker. De overheid zorgt ervoor dat alle plastic wegwerpartikelen voor eenmalig gebruik verbannen worden. Daarnaast is het aanschaffen van plastic bekers met een bedrukking ook erg lastig. Hierdoor zijn de plastic koffiebekers een absolute “no-go” geworden. Bij het bedrukken van een mok van aardewerk word je vaak beperkt tot alleen een logo met slogan. Bij een verandering in de uiting dient dan ook de hele mok vervangen te worden. Een kartonnen koffiebeker biedt de uitkomst doordat je gemakkelijk kunt wisselen van bedrukking en ze recyclebaar zijn. Daarnaast zijn er ook kartonnen bekers beschikbaar met diverse certificeren op het gebied van duurzame bosbouw, denk bijvoorbeeld aan FSC en PEFC. Zo weet je zeker dat de koffiebekers die jij koopt duurzaam zijn!