Direct mailing: wat is het en hoe zet je het effectief in?

0

Direct mail is een fysieke marketingvorm die ook in de huidige tijd erg succesvol is gebleken. Een goede direct mail kan de ontvanger verrassen en verleiden om verder te lezen. De informatie in zich op te nemen en misschien zelfs tot actie aanzetten. Het versturen van direct mail is een goede manier om de doelgroep persoonlijk te benaderen. Dit kan op verschillende manieren. Denk bijvoorbeeld aan een brief, een postkaartje, maar ook een klein presentje. 

Direct mailing gebruiken bij het aanspreken van een doelgroep kan zeer effectief zijn. Toch is het wel belangrijk om met enkele zaken rekening te houden. In dit artikel zetten we de belangrijkste aandachtspunten op een rij.

Ontwerp maken 

Allereerst is het natuurlijk van belang om het juiste ontwerp te maken. Als je kiest voor direct mail, dan hoop je de lezer direct aan te grijpen. Het is belangrijk dat de ontvanger door jouw post wordt aangetrokken en ook in de verleiding wordt gebracht om dit daadwerkelijk te lezen. Het laatste wat je wil, is dat jouw post – hetgeen waar je heel veel aandacht in hebt gestopt – direct in de vuilnisbak verdwijnt. 

Daarom is het belangrijk om uiterste zorg en aandacht in het ontwerp te stoppen. Bedenk een pakkende titel, gebruik de juiste kleuren en afbeeldingen om snel de aandacht te trekken en de ontvanger duidelijk te maken waar het precies om gaat. 

Vind je het lastig om een pakkend ontwerp te bedenken? Schakel dan een deskundige in om je hierbij te helpen. Dit is misschien een investering, maar zo weet je wel zeker dat de direct mail ook daadwerkelijk succesvol zal zijn. Onder de streep levert je dit dan ook veel meer op. Kies je voor Direct mail specialist Mail Success? Dan kunnen ze afhankelijk van jouw persoonlijke wensen niet alleen het ontwerp creëren, maar zelfs adressen leveren en andere factoren behandelen die van belang zijn bij de effectiviteit van direct mailing. Zo weet je zeker dat jouw nieuwe campagne succes zal hebben. 

Voordelen van direct mail

Maar waarom zou je voor direct mail kiezen als er nog heel veel andere vormen van marketing zijn? Dit is immers een relatief ouderwets marketingmiddel. Zeker in het huidige digitale tijdperk. Misschien. Maar door de jaren heen heeft het bewezen zeer effectief te zijn. Daarnaast moet men ook beseffen dat het ondanks de digitalisering van onze samenleving belangrijk blijft om zowel online als offline marketingmiddelen met elkaar te combineren. Alleen dan behaal je het beste resultaat. Direct mail kan hier zeker bij helpen en levert tal van voordelen op: 

  • Het is persoonlijker dan veel andere marketingvormen. Bovendien wijst onderzoek uit dat mensen het doorgaans minder vervelend vinden dan andere reclamemiddelen.
  • Je weet de aandacht niet alleen te trekken, maar ook vast te houden. De meeste mensen hebben geen zin om ellenlange stukken te lezen. Bij direct mail bedraagt de gemiddelde leestijd echter 2,2 seconden. Hierdoor weet je de aandacht eenvoudig vast te houden en de boodschap over te brengen. 
Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 0   Gemiddelde:  0/5]

Eigenaar van Het Kantoorkompas

Leave A Reply