10 tips voor een opgeruimd bureau

0

Sommige mensen spenderen uren aan hun bureau; thuis of op kantoor. Hierdoor lijkt het bureau vaak rommelig. Je hebt nu eenmaal veel spullen nodig wanneer je aan een bureau werkt. Het liefst leg je alles op je bureau en niet ergens in een ladeblok. Hieronder een aantal handige tips voor een opgeruimd bureau.

1. Werk snoeren netjes weg

Het wegwerken van kabels en snoeren kan vaak al een wereld van verschil zijn. Je kunt ze bij elkaar binden met een tie rip of klittenband. Zorg dat ze niet meer te zien zijn. Er zijn ook clips die je kunt gebruiken die je tegen je bureau aan monteert.

tips opgeruimd bureau
Bron: WikiHow

2. Maak planken boven je bureau

Zorg voor meer opbergruimte. Wanneer je de mogelijkheid hebt, kun je planken boven je bureau maken. Op deze planken leg je de mappen en andere spullen die je niet dagelijks nodig hebt. Zo heb je meer ruimte in je ladekasten voor andere spullen.

3. Ruim op wat je niet nodig hebt

Wees eerlijk; niet alles wat op je bureau ligt heb je nodig. Je kunt de vijf pennen en drie notitieblokjes in de la leggen tot je ze wel nodig hebt. De spullen die je wel dagelijks gebruikt, kun je laten liggen.

4. Creëer orde in je ladekasten

Leg alle soortgelijke spullen bij elkaar: pennen bij pennen, opladers bij de snoeren. Op deze manier kun je alles makkelijk terugvinden. Houd dit ook bij. Leg elke dag alles op de goede plek terug.

5. Koop stapelbakken en ordners

Deze tip is handig als je een klein bureau hebt. Koop stapelbakken en ordners waar je bijvoorbeeld papieren in kunt bewaren. Zo creëer je meteen orde in al je papierwerk. Deze stapelbakken kun je een label geven, zodat je alles makkelijk terug kunt vinden. Daarnaast zijn er nog vele andere kantoorartikelen die je helpen om je bureau opgeruimd en netjes te houden.

tips voor opgeruimd bureau
Bron: LaurenConrad

6. Schoonmaken

Het toetsenbord van de computer is een veelvuldig gebruikt object. Maak deze regelmatig schoon. Je hebt tegenwoordig hippe en moderne schoonmaaktechnieken!

tips voor opgeruimd bureau
Bron: Amazon.com

7. Digitaliseren

Digitalisering kan voor een hoop ruimte zorgen. Het is een werk om alles gedigitaliseerd te krijgen, maar wanneer het digitale systeem draaiende is, zal het verschillende vruchten opleveren. Het scheelt een hoop papier, inkt, postzegels en ruimte.

8. Koop een prikbord

Er zijn speciale prikborden met leuke ophangsystemen en pennenbakken! Wanneer je een klein bureau hebt, kan dit een uitkomst bieden.

tips voor opgeruimd bureau
Bron: DaWanda

9. Maak een oplaadpunt

Wanneer je veel spullen hebt die vaak opgeladen moeten worden, is het niet handig als je telkens de snoeren op moet bergen. Je kunt eenvoudig met een schoenendoos een oplaadpunt maken. Zo kun je elk moment van de dag bij je opladers!

Bron: Aguanaboca
Bron: Aguanaboca

10. Ruim elke dag je bureau op

Wanneer je klaar bent met werken, neem dan de tijd om alles even op te ruimen. Je mappen zet je weer op de plank, notities in de juiste stapelbak en alle paperclips in het bakje. Op deze manier houd je het netjes en kun je de dag daarna weer fris beginnen!

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 4   Gemiddelde:  3/5]

Eigenaar van Het Kantoorkompas

Leave A Reply