Hoe vertaal je een goede huisstijl naar reclame?

0

Een goede huisstijl is voor elk bedrijf belangrijk. Herkenbare visuele kenmerken, zoals een bepaalde kleurstelling, een logo en een lettertype zijn effectieve manieren om de naamsbekendheid van jouw bedrijf te vergroten. In dit artikel vertellen we je waarom een goede huisstijl belangrijk is en hoe je een huisstijl naar reclame vertaalt.

Waarom is een goede huisstijl belangrijk?

Een goede huisstijl straalt de kernwaarden van je organisatie uit en speelt in op de doelgroep van jouw bedrijf. In alle uitingen van jouw bedrijf, zowel online als offline, moet je huisstijl te zien zijn. Dit kan zo simpel zijn als je logo op je website, maar kan ook de vorm aannemen van branded koffiebekers op kantoor. Zo bouw je bekendheid op en gaan mensen jouw organisatie steeds sneller herkennen. Een consistente huisstijl is een onmisbaar onderdeel van jouw marketing en communicatie. Het is daarom belangrijk dat jouw huisstijl terug te zien is in je reclames. Maar hoe vertaal je een huisstijl naar effectieve reclame?

Jouw logo zichtbaar op de gevel met gevelbelettering

Een effectieve manier van bedrijfsreclame is gevelreclame. Niet alleen maakt dit jouw bedrijf beter vindbaar voor bezoekers, ook zullen toevallige voorbijgangers met jouw merk kennismaken. Gevelreclame kan op allerlei manieren worden uitgevoerd. Gevelbelettering is hierin een van de bekendste vormen. Met doosletters, freesletters of folieletters kan jouw bedrijfsnaam op de gevel worden geplaatst. Uiteraard gebeurt dit in een lettertype dat perfect aansluit op jouw huisstijl. Gevelbelettering is altijd goed zichtbaar vanaf een afstand, waardoor het een effectieve manier van reclame maken is. Je kunt ook voor verlichte gevelletters kiezen. Dan is zelfs in het donker jouw bedrijfspand niet meer te missen.

Andere vormen van reclame in jouw huisstijl

Naast gevelbelettering kan jouw huisstijl in nog meer soorten reclame worden doorgevoerd. Laat bijvoorbeeld een reclamebord ontwerpen. Dit reclamebord laat je vervolgens langs de weg of bijvoorbeeld op een sportveld plaatsen. Zo maken veel mensen kennis met jouw merk. Op het reclamebord maak je gebruik van de herkenbare kleurstelling en lettertype van jouw huisstijl. Ook je logo ontbreekt uiteraard niet. Maar reclame in jouw huisstijl kan op nog veel meer manieren. Denk bijvoorbeeld aan vlaggen, displays en raambestickering. Maar ook reclame op een voertuig is mogelijk. Zo krijg je een soort rijdend visitekaartje.

Vraag advies voor effectieve reclame

Bij het maken van reclame met je huisstijl is het erg belangrijk dat de stijl goed en consequent wordt doorgevoerd. Alleen dan bereik je het effect wat je voor ogen hebt. Daarom is het aan te raden om voor het ontwerpen en produceren van deze reclame uitingen een professioneel bedrijf in te huren. Zij weten precies waar ze op moeten letten en vertalen jouw huisstijl naar de mooiste reclame.

Reclame is een ontzettend belangrijk onderdeel van jouw marketing- en communicatiestrategie. Je kunt dit als bedrijf zelf doen, of je kunt een reclamebureau inhuren. Waar je ook voor kiest, zorg ervoor dat jouw huisstijl consistent in je reclame aanwezig is.

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 0   Gemiddelde:  0/5]

Hallo, ik ben Julia de Bruin. In het dagelijks leven ben ik grafisch ontwerper. Naast mijn fulltime baan vind ik het ook erg leuk om te schrijven. Ik vind ergonomisch werken heel belangrijk. Veel mensen krijgen lichamelijke klachten door bijvoorbeeld een verkeerde stoel en verkeerde zithouding. Een fitte werknemer is een goede werknemer! Daarom ga ik graag voor jullie op zoek naar de beste tips over goede ergonomische werkplekken en bijvoorbeeld een goede ergonomische zithouding.

Leave A Reply