Eerder geschreven we al over relatiegeschenken voor 2017. Hierin hadden we het al over dat giveaways een uitstekende manier zijn om je bedrijf te promoten. Want om wat voor een product het ook gaat; wanneer iemand iets in handen krijgt met jouw logo erop, wordt diegene aan je bedrijf herinnert. Of nog beter: op deze manier kan iemand die voorheen nog niet bekend was met jouw bedrijf hier kennis mee maken. Een klassieke en effectieve manier van promotie! Ben jij op zoek naar originele giveaways en weet je niet waar je moet beginnen? Wij zetten 5 originele geschenken voor je op een rij. Succes gegarandeerd!
1. Sportartikelen
Sportartikelen zijn artikelen waar niet iedereen al te graag veel geld aan uitgeeft. Denk hierbij aan sportkleding, tassen, bidons of handdoeken. En toch kunnen we dit stuk voor stuk hartstikke goed gebruiken wanneer we eens de sportschool opzoeken. Daarbij laat het zien dat jouw bedrijf men aanmoedigt om te gaan sporten, wat weer ten goede komt aan je imago. Kortom: sportartikelen met jouw bedrijfslogo zijn niet alleen zinvol, nuttig en fijn om te ontvangen, maar ook nog eens een imagobooster. Win-win situatie!
2. Blikken
Blikken? Ja! Met bedrukte blikken kun je alle kanten op. Een koekblik, theeblik of een blik met een vulling naar keuze. Voorzien van jouw bedrijfslogo en de kleuren van je bedrijf en het is direct een toffe giveaway. Met een beetje geluk (of een beetje grafische vaardigheden) komt deze er zo mooi uit te zien, dat ‘ie kan worden hergebruikt en nog heel wat jaren meegaat.
3. Powerbank
Veel mensen zien een Powerbank als een echte life saver. Want zeg nou eerlijk; in deze tijd is een lege telefoon simpelweg geen optie. Een Powerbank met jouw bedrijfslogo is dus zeker geen slecht idee! Het is een zinvol cadeau dat mensen maar al te goed kunnen gebruiken. Zorg wel dat deze goed van kwaliteit is, zodat mensen hier ook daadwerkelijk iets mee kunnen. Anders beland deze hoogstwaarschijnlijk in de kast om er vervolgens nooit meer uitgehaald te worden…
4. Stressartikelen
Stress is een veelvoorkomend fenomeen op de werkvloer. Een leuk idee dus om een ander bedrijf anti-stressartikelen cadeau te doen als steuntje in de rug. Wat dacht je van een stressbal met bedrijfslogo? Of het daadwerkelijk stress kan verminderen is niet bewezen (en lijkt ons sterk) maar iedereen heeft ‘m zo nu en dan wel eens in handen wanneer er een in de buurt ligt. En dat is precies wat je wilt bereiken met je giveaway.
5. Cadeaucheque
Natuurlijk hoeven giveaways niet slechts te bestaan uit het weggeven van promotieartikelen. Zo kun je ook eens experimenteren met het weggeven van grotere cadeaus, zoals cadeaucheques of reischeques. Waarom? Op deze manier blijft jouw bedrijfsnaam zeker hangen op het netvlies van je volgers. Iedereen wil immers wel zo’n gave cheque winnen. Let wel op: op deze manier kun je ook een hoop volgers krijgen die niet geïnteresseerd zijn in jouw bedrijf, maar slechts mee willen loten. Lees je dus vooraf goed in over de voor- en nadelen van een dergelijke winactie.