4 redenen om een relatiegeschenk te personaliseren

0

Of je nu bestaande klanten wilt bedanken of nieuwe klanten wilt werven, het uitdelen van een relatiegeschenk is een leuke manier om mensen te laten weten dat je hun klandizie erg op prijs stelt. Jouw bedrijf zal echter zeker niet het enige bedrijf zijn dat producten uitdeelt. Het is daarom slim om niet zomaar een geschenk uit de delen, maar een gepersonaliseerd relatiegeschenk. Zo maak je het product dat je uitdeelt net even wat specialer. Ben jij op zoek naar een uniek relatiegeschenk om uit te delen aan jouw potentiële klanten? Wij geven je 4 redenen om een relatiegeschenk te personaliseren.

1. Het visitekaartje van je bedrijf

Als je relatiegeschenken uitdeelt aan potentiële klanten, kun je zo’n geschenk eigenlijk zien als het visitekaartje van jouw bedrijf. Het is dus belangrijk dat je kiest voor een product dat mensen niet zomaar weggooien zonder het goed te bekijken. Met een relatiegeschenk bepaal je de eerste indruk die mensen van jouw bedrijf hebben. Daar krijg je geen tweede kans voor!

2. Promotiemateriaal

Gepersonaliseerde geschenken zijn perfect als promotiemateriaal voor jouw bedrijf. Door een relatiegeschenk te laten personaliseren zorg je ervoor dat jouw bedrijfsnaam of -logo door zoveel mogelijk mensen gezien wordt. Kleinere gebruiksvoorwerpen zoals pennen of aanstekers worden vaak jarenlang bewaard, geleend en doorgegeven. Maar ook grotere relatiegeschenken als paraplu’s worden veelvuldig gebruikt en zelden weggegooid. Als je één van deze producten kiest als relatiegeschenk, blijft jouw bedrijfsnaam dus eindeloos circuleren, en dat is goed voor de zaak!

3. Onderscheidend

Door een relatiegeschenk persoonlijk te maken, laat je zien dat je niet zomaar een product weggeeft; je geeft een product dat specifiek bij jouw bedrijf past. Geen enkel ander bedrijf zal hetzelfde relatiegeschenk uitdelen.

Door jezelf te onderscheiden van de concurrentie maak je een betere indruk op zowel bestaande als potentiële klanten. Zeker als je jouw bedrijf vertegenwoordigt op beurzen en evenementen is het belangrijk om iets bijzonders te doen. Je staat daar immers tussen talloze concurrenten die ook allemaal indruk willen maken op jouw klanten. Om ervoor te zorgen dat mensen toch bij jouw stand blijven staan is het essentieel om iets unieks te bieden.

4. Een informatieve werking

Het is niet alleen mogelijk om een afbeelding of je bedrijfsnaam of –logo te laten bedrukken, maar ook andere bedrijfsinformatie zoals een adres, telefoonnummer of openingstijden kan je kwijt. Zeker als je kiest voor een relatiegeschenk met een groot oppervlak, zoals bijvoorbeeld een paraplu of een badlaken, kun je alle kanten op met de tekst of afbeelding die jij op je relatiegeschenk wilt weergeven.

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 0    Gemiddelde: 0/5]

Leave A Reply