4 tips bij het verzenden van je pakketjes

0

Als je een bedrijf hebt wat regelmatig pakketten verzendt dan zijn er best een hoop dingen waar je op moet letten. Zo heb je de keuze voor het materiaal, de verzendmethode, de vervoerder, de verzendlabels etc. In dit artikel gaan we dieper in op een aantal elementen waar je op moet letten bij het verzenden van je pakketjes.

Vervoerder

Eén van de eerste keuzes die je moet maken als het gaat om inzichtelijk maken van de kosten, is het kiezen van de juiste vervoerder. Waar je vroeger vooral PostNL had, heb je nu de keuze uit meerdere vervoerders met ieder zo zijn voor en nadelen. Denk aan DPD, DHL, UPS, Redjepakketje, GLS etc.

De meeste vervoerders liggen qua prijs dicht bij elkaar, maar als je bijvoorbeeld veel waarde hecht aan avondlevering dan betaal je vaak wat meer en kom je uit bij vervoerders als Redjepakketje.

Tip: bekijk de tarieven van alle vervoerders op hun websites. Als je veel pakketten verstuurd, kun een verschil van bijvoorbeeld 10 cent op jaarbasis flink oplopen.

Verzendlabels

Nog iets waar je op kunt besparen: je verzendlabels. Je hebt hier meerdere mogelijkheden voor. Je kunt stickers op een A4 kopen en deze in je normale printer stoppen. Maar je hebt ook speciale labelprinters. De bekendste zijn de Dymo printers. Als je zo’n printer hebt kun je kiezen om dymo labels te kopen, maar je kunt ook voor de goedkopere variant gaan door te kiezen voor compatible labels van Dymo.

Materiaal

Als je aan het materiaal denkt, denk je natuurlijk al snel aan de doos, de verpakking zelf dus. Je kunt hier ook vrij veel op besparen door een goedkopere verzenddoos te kiezen die je zelf moet vouwen en dichtplakken. Toch is een doos niet per se iets waar je veel geld op moet besparen. Dit is in veel gevallen de eerste kennismaking van de klant met je product. Bovendien zorgt een stevige doos ook nog eens voor extra bescherming. Je hebt ook zogenaamde autolock dozen die je zelf niet hoeft te vouwen en dicht te plakken. Dit scheelt tijd en in zekere zin dus ook geld.

Insteken

Een kleine moeite, maar iets wat bijvoorbeeld veel webshops nog niet structureel doen: het toevoegen van een flyer. Even een persoonlijk bedankje of een flyer met een kortingscode zorgt voor meer personalisatie en een betere indruk over je bedrijf. Bovendien kun je met een kortingscode voor een volgende bestelling meteen een upsell doen. Mooie winst dus!

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 0   Gemiddelde:  0/5]

Eigenaar van Het Kantoorkompas

Leave A Reply