4 voordelen van payrolling voor ondernemers

0

Heb jij een eigen bedrijf? Dan weet je dat salarisadministratie en personeelszaken veel tijd kunnen innemen. Het inschakelen van een payrollbedrijf kan veel taken bij je uit handen nemen, waardoor je meer tijd overhoudt voor andere zaken. Ben je benieuwd geworden naar de voordelen van payrolling voor jou als ondernemer? Lees dan snel verder.

Wat is payroll?

Voordat we meer vertellen over de voordelen van payroll voor ondernemers, is het goed om te verduidelijken wat dit begrip precies inhoudt. Payrolling is het uitbesteden van het juridisch werkgeverschap. Wanneer je een payrollbedrijf inschakelt, geef je jouw arbo-, loon- en personeelsadministratie uit handen. Ook de bijbehorende verplichtingen horen hierbij. Zowel jouw parttime als fulltime medewerkers met arbeidsovereenkomsten voor onbepaalde én bepaalde tijd kunnen op de payroll lijst opgenomen worden.

Voordeel 1: Je bespaart tijd

Eén van de grootste voordelen van payrolling is de tijd die je ermee bespaart. Omdat je het werkgeverschap juridisch uitbesteedt, hoef je tijdrovende taken zoals het bijhouden van salarisadministratie of het opstellen van arbeidscontracten niet meer uit te voeren. Ook hoef je niet meer op zoek te gaan naar antwoorden op juridische vraagstukken. Het enige wat je moet doen is het aanmelden van (nieuwe) medewerkers.

Voordeel 2: Ruimte om je te focussen

Wanneer je een groeiend bedrijf runt is de kans groot dat je de capaciteit niet hebt om je eigen personeelszaken te regelen. Je hebt het waarschijnlijk al druk genoeg met jouw eigen werkzaamheden. Door het juridisch werkgeverschap uit te besteden kun je je als ondernemer weer focussen op jouw kerntaken. Zo kun je meer tijd besteden aan het versterken van de marktpositie en het onderhouden van zakenrelaties.

Voordeel 3: Flexibele arbeidscontracten

Flexibiliteit staat centraal bij ‘Het Nieuwe Werken’. Als ondernemer kun je de toekomst moeilijk bepalen, waardoor ook flexibiliteit in arbeidscontracten veel problemen voorkomt. Wanneer je als ondernemer overstapt op payrolling, zit je niet meer vast aan het limiet van maximaal drie tijdelijke arbeidscontracten binnen maximaal drie jaar. Ook is het flexibel inrichten van de uren van de werknemers geen probleem. Heb je vragen over de huidige arbeidscontracten? Dan kun je ook altijd bij het payrollbedrijf terecht.

Voordeel 4: Administratieve taken zijn verleden tijd

Werk je samen met een payrollbedrijf? Dan zijn jouw administratieve taken verleden zijn. Pensioenregeling, verzuim, langdurige ziekte of arbeidsongeschiktheid. Jij hoeft er niet meer naar om te kijken. Het risico van deze zaken komt trouwens bij het payrollbedrijf te liggen, wat ook een groot voordeel is!

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 0    Gemiddelde: 0/5]

Leave A Reply