Verhuizen naar een nieuw kantoorpand? 4 praktische verhuistips

0

Soms dienen zich omstandigheden aan waardoor je wilt verhuizen naar een nieuw bedrijfspand. Misschien heb je elders een ideaal kantoorpand gevonden voor een betere prijs of wellicht is het huidige kantoorpand niet meer groot genoeg. Ook kan het zijn dat je liever naar een andere locatie wilt verhuizen of dat je juist een kleinere ruimte zoekt. Wat de reden ook is: bedrijven verhuizen regelmatig, met name binnen de eigen regio. Ga jij binnenkort ook verhuizen naar een nieuw kantoorpand? Gebruik deze tips om het vlekkeloos te laten verlopen!

1. Stel iedereen op tijd op de hoogte

Gaat jouw bedrijf verhuizen, zorg dan dat je iedereen hiervan op tijd op de hoogte stelt. Zakelijke relaties en (potentiële) klanten mogen immers niet voor een dichte deur komen te staan: dat is ontzettend slecht voor je business. Stel je zakelijke contacten daarom ruim op tijd op de hoogte van de verhuizing: het liefst via een persoonlijke brief of mail. Ook kun je aan het oude kantoorpand een mededeling ophangen. Vergeet ook niet om de adresgegevens onderaan je mail en op je briefpapier te wijzigen.

2. Zoek een verhuisbedrijf in de eigen regio

Heb je een eenmanszaak, dan kun je een verhuizing naar een nieuw kantoorpand wellicht nog wel zelf regelen. Voor grotere bedrijven is het echter veel slimmer om een professionele partij in te huren. Zoek jouw professionele ondersteuning het liefst in de regio. Verhuist jouw bedrijf bijvoorbeeld naar een ander pand in Groningen, zoek dan ook een verhuisbedrijf Groningen. Dit scheelt in de kilometerkosten en voorrijtijd. Bovendien kennen de verhuizers de weg in de omgeving en weten zij precies welke gemeentelijke ontheffingen zij eventueel moeten aanvragen.

3. Zorgvuldig inpakken

Deze tip geldt zowel voor grote als kleine organisaties: zorg dat je zorgvuldig en doordacht gaat inpakken. Niets zo vervelend als straks in het nieuwe kantoorpand niets meer terug kunnen vinden. Ongeorganiseerd verhuizen leidt tot een logistieke ramp. Wees dus goed voorbereid en label alle verhuisdozen. Zo kan alles op de nieuwe locatie vlot worden uitgepakt en op de juiste plek worden weggezet.

4. Maak samen een plattegrond

Het is verstandig om al voor de verhuizing na te denken over de indeling van het nieuwe kantoorpand. Wanneer je dit pas ter plekke gaat uitvogelen, dan is de kans groot dat er discussies ontstaan en het een rommeltje wordt. Breng de ruimte dus vooraf in kaart door middel van een plattegrond en denk na over een handige indeling. Betrek de medewerkers hierbij, zodat zij kunnen meebeslissen. Des te groter is de kans dat iedereen straks tevreden zal zijn met zijn of haar nieuwe werkplek.

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 1    Gemiddelde: 4/5]

Hallo, ik ben Julia de Bruin. In het dagelijks leven ben ik grafisch ontwerper. Naast mijn fulltime baan vind ik het ook erg leuk om te schrijven. Ik vind ergonomisch werken heel belangrijk. Veel mensen krijgen lichamelijke klachten door bijvoorbeeld een verkeerde stoel en verkeerde zithouding. Een fitte werknemer is een goede werknemer! Daarom ga ik graag voor jullie op zoek naar de beste tips over goede ergonomische werkplekken en bijvoorbeeld een goede ergonomische zithouding.

Leave A Reply