4 tips voor het offline promoten van je online kanalen

0

Het aankoopgedrag van consumenten verandert continu. Zo zoeken steeds meer klanten via internet waardoor je online kanalen en activiteiten ontzettend belangrijk zijn. Dit betekent niet dat offline promotie afgeschreven is. Integendeel, door offline goed in te zetten kunnen online activiteiten naar een hoger niveau getild worden. Wij hebben hiervoor 4 tips op een rijtje gezet.

1. Maak de koppeling met online op je drukwerk

Visitekaartjes, briefpapier, enveloppen en pennen blijven onmisbaar binnen een onderneming. Deze soorten van drukwerk zijn belangrijk voor je naamsbekendheid en imago. Een uitstekende mogelijkheid om ook uw online adressen te vermelden. Zorg er wel voor dat dit op de juiste manier en duidelijk gebeurt. Zo is de ‘http://’ niet nodig en moet het duidelijk zijn welk adres van bijvoorbeeld de website en welk adres van Facebook is.

2. Promotiemateriaal in winkels of op events

Winkels of events zijn ideale plekken om een onderneming te promoten. Ben je zelf in het bezit van een fysieke winkel? Kies er dan bijvoorbeeld voor om grote raamstickers te laten drukken met daarop een verwijzing naar je online kanalen. Ook als sponsor tijdens een evenement zijn er veel manieren van offline promotie te bedenken. Al eens gedacht aan een vloersticker? Deze stickers zijn uitermate geschikt om aandacht te trekken omdat mensen tijdens het lopen vaak omlaag kijken. Een vloersticker met een link naar je online campagne of kanalen is dus een geweldige blikvanger. Op deze manier maakt je jouw klanten ervan bewust dat ook online veel voordelen te behalen zijn.

3. Van flyer naar webshop

Door het succes van online marketing staat offline drukwerk behoorlijk onder druk. Echter kunnen bijvoorbeeld flyers of brochures de online activiteiten uitstekend versterken. Denk eens aan de flyers die door Bol.com of Coolblue worden meegestuurd bij een bestelling. Op deze manier bereikt je een online doelgroep op een andere manier en kun je heel gericht de juiste doelgroep aanspreken met een waardevolle promotie. Daarbij kun je ook verwijzen naar een interessant blogartikel op je website en de doelgroep van achtergrond informatie voorzien.

4. Guerrilla marketing

Dit is een manier van offline marketing die voor iedere onderneming geschikt is. Bovendien kan met een relatief laag budget een groot resultaat behaald worden. Ook als het doel is om het verkeer naar online kanalen te verhogen. Denk bijvoorbeeld aan een uitdeel actie zoals de bekende voetbalplaatjes, Wuppies en flippo’s. Combineer dit met een actiecode die personen online kunnen activeren en daarmee mooie voordelen kunnen behalen. Enerzijds raakt men geïnteresseerd en getriggerd door de kleine unieke actie en anderzijds zijn de meeste mensen gevoelig voor actiecodes. Zo is in een artikel omschreven dat 70% van de Nederlanders een kortingscode gebruikt bij het online shoppen. Een geweldige kans om op deze manier bezoekers naar je online kanalen te trekken.

Volop kansen dus om de wisselwerking tussen online en offline te vergroten en een grotere synergie te bereiken. Bekijk dus hoe je offline uw online activiteiten kunt versterken en haal nog meer uit je online kanalen!

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 0   Gemiddelde:  0/5]

Eigenaar van Het Kantoorkompas

Leave A Reply