5 tips om het kantoor overzichtelijk te maken

0

Wanneer je een groot kantoor hebt of samen met andere bedrijven in één pand gevestigd bent, doe je er verstandig aan om dit duidelijk te maken. Een kantoor moet namelijk niet alleen overzichtelijk zijn voor het personeel maar natuurlijk ook voor bezoekers. Hoe maak je jouw kantoor overzichtelijk? In dit artikel geven wij je een aantal tips!

1. Bewegwijzering

Om het bedrijfspand duidelijk in kaart te brengen qua parkeerplaatsen, entree en dergelijke, is het verstandig om bewegwijzering te gebruiken. Je kunt daarbij ook kiezen voor bewegwijzering binnen het kantoorpand zelf. Zeker bij een groot kantoor is dit erg handig omdat bezoekers zoals klanten, stagiaires en dergelijke soms bij binnenkomst niet gelijk weten waar zij moeten zijn. Uiteraard is een receptie dan gewenst maar ook dan is bewegwijzering onmisbaar. Bovendien geeft dit niet alleen een overzicht voor bezoekers, maar ook voor het personeel zelf en kan het hen helpen om afdelingen waar ze zelden of nooit komen gemakkelijk te vinden.

2. Toilet aanduiding

Voor een overzichtelijk kantoor zijn toilet aanduidingen ook erg effectief. Je kunt hierbij denken aan bewegwijzeringborden naar de dichtstbijzijnde toiletten op die verdieping, maar ook aan de aanduiding ‘mannentoilet’, ‘vrouwentoilet’ of ‘invalidentoilet’. Zo kunnen mensen van buitenaf gemakkelijk het toilet vinden.

3. Naamborden

Om duidelijk te maken wie zich in welke kantoorkamer bevindt, is het handig om gebruik te maken van naamborden en/of kamernummers. Hierop staan de personen die in deze kantoorruimte aanwezig zijn met daarbij hun functie of afdeling. Kamernummers kunnen gemakkelijk zijn bij het zoeken naar een bepaalde kamer, zodat iedereen elke kamer makkelijk kan vinden.

4. Informatiezuil

Naast bewegwijzering kan een informatiekolom of informatiezuil ook voor een goed overzicht zorgen. Op een informatiezuil kan informatie staan die voor het hele pand geldt, of informatie die alleen geldt voor de afdeling waar de zuil staat. Het is een extra hulpmiddel om gemakkelijk de weg te kunnen vinden in het kantoor.

5. Inrichting kantoorruimte

Uiteraard is het belangrijk dat naast het kantoorpand ook de inrichting en werkzaamheden overzichtelijk zijn. Hierbij is het verstandig een effectieve kantoorinrichting te hanteren. Kijk bijvoorbeeld naar eventuele flexwerkplekken of zit-sta werkplekken. Vraag je personeel wat zij fijn vinden.

Het opbergen van documenten draagt natuurlijk ook bij aan een overzichtelijk kantoor. Door documenten op te ruimen creëer je overzicht, op deze manier heb je zowel een mentaal en fysiek overzicht op kantoor. En een opgeruimd kantoor zorgt voor een overzichtelijk kantoor, mits je weet wat waar opgeborgen ligt….

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 0    Gemiddelde: 0/5]

Leave A Reply