Met deze 4 punten organiseer je een top bedrijfsfeestje!

0

Af en toe hoort en een leuk personeelsuitje bij of een klapper van een bedrijfsfeest. Zo kan er een bedrijfsfeest worden georganiseerd voor een jubileum, rond de kerst of het nieuwe jaar of tussendoor voor de gezelligheid en een goede teambuilding. Hoe je een bedrijfsfeestje organiseert? Dat lees je in onderstaand artikel! 

1. Uitnodigingen

Ten eerste moeten er voor een feest uitnodigingen worden verstuurd. Bij een bedrijfsfeest mag verdere informatie een verassing zijn, echter een dresscode, tijd en plaats moeten bekend zijn. Aan de hand van een schatting van het personeel en response op de uitnodigingen, kunnen verdere stappen worden gezet. Kleed de uitnodiging leuk aan met plaatjes en een mysterieuze tekst of beschrijf heel duidelijk het doel en wat men van het feest kan verwachten.

2. Locatie en thema

Een bedrijfsfeest kan uiteraard binnen het eigen kantoor worden gegeven, in de tuin of op de parkeerplaats door middel van het huren van een partytent. Zo is de locatie makkelijk te bepalen en bereikbaar voor ieder personeelslid. Er kan ook gekozen worden voor een locatie buiten het bedrijf, kijk dan of de bereikbaarheid makkelijk is of regel een bus, met het kantoor als vertrekpunt. Daarnaast is er ook nog een thema te kiezen (dit hoeft niet uiteraard, maar is wel zo leuk). Mocht er een thema gekozen worden, dient dit duidelijk te worden vermeld in de uitnodiging zodat ieder personeelslid op de hoogte is en zich hieraan houdt. Kies bijvoorbeeld voor: black tie, Holland, Hollywood, Kerst, Après ski, iets gerelateerd aan ene jubileum (jaren 70, 80, 90 bijvoorbeeld) en ga zo maar door….

3. Inrichting

Indien er gekozen is voor een themafeest, moet de inrichting hierop aangepast zijn, denk dus aan veel decoratie van top tot teen. Daarnaast moet er gedacht worden aan; statafels huren, catering, geluidsinstallatie, stoelen en/of banken en zo verder. Dit hangt voornamelijk af van het aantal mensen dat aanwezig zal zijn. De voorzieningen zijn erg belangrijk en men moet niks tekort komen. Zorg naast een eventuele dansvloer ook voor een rustige hoek waar men even lekker kan zitten en het gesprek met elkaar aan kunnen.

4. Hapjes en drankjes

Niet te vergeten zijn natuurlijk de hapjes en drankjes. Schakel een catering in voor het diner en eventuele hapjes later op de avond. Qua drankjes kan er gedacht worden aan het gebruikelijke; bier, fris en wijn. Maar denk ook aan een cocktailbar en verwen je personeel met de lekkerste drankjes waarvan zij zeker zullen gaan dansen. Bij het organiseren van een bedrijfsfeest komt erg veel kijken dus begin op tijd en zorg dat je met eventuele allergieën en speciale wensen rekening hebt gehouden.

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 0    Gemiddelde: 0/5]

Eigenaar van Het Kantoorkompas

Leave A Reply