Een bedrijfsborrel organiseren? 5 leuke thema’s!

0

Wanneer je een bedrijfsborrel organiseert, is het wel zo leuk als het een uitnodigend feest is en er ook daadwerkelijk personeel komt opdagen. Daarom is het belangrijk om er bijvoorbeeld een leuk thema aan te hangen! Dit maakt de bedrijfsborrel zeer aantrekkelijk en zorgt voor een leuke sfeer. Inspiratie nodig? Lees het artikel voor diverse thema tips!

1. Sinterklaas

Een leuk thema voor een bedrijfsborrel is Sinterklaas. Dit kan al richting het einde van de middag plaatsvinden, zodat de kinderen ook welkom geheten kunnen worden! Extra leuk natuurlijk als er dan een Sinterklaasshow wordt gegeven. Dit is een leuk thema dat automatisch veel sfeer met zich meebrengt en voor een leuke toevoeging zorgt.

2. Casino

Een ander leuk thema is bijvoorbeeld het casino. Zo kan het personeel zich opdoffen voor een leuke avond vol spelletjes, dit kan het ijs breken, zo buiten de werktijden om. Zorg uiteraard voor een rode loper, en eventueel fiches of ‘nep’ geld met het logo van het bedrijf erop.

3. Hollandse avond

We wonen nou eenmaal in Holland, dus waarom zou je er geen thema aan toewijzen voor de bedrijfsborrel? Bij het thema ‘Hollandse avond’ kan gedacht worden aan diverse spellen zoals Ik hou van Holland, spijkerpoepen, ezeltje prik en sjoelen bijvoorbeeld. Uiteraard hoort hier ook en lekker glaasje oranjebitter bij en een volle schaal met bitterballen!

4. Gemaskerd bal

Een thema dat, vooral voor grotere bedrijven, erg leuk kan zijn is een gemaskerd bal. Het is aan te raden dit rond de feestdagen te organiseren, gezien er dan ook kleding voor beschikbaar is. Een gemaskerd bal vraagt veel voorbereiding en decoratie om er een zeer chique en klassieke avond van te maken. Dit is tevens ook een feest dat een redelijk groot budget benodigd heeft indien je dit als een echt gemaskerd bal wilt laten aanvoelen!

5. Back to the 70’s

Een thema dat als het ware nooit uit de mode zal gaan is de jaren 70. Denk aan grote pruiken, flared broeken en veel kleuren en prints. De muziek van toen, outfits, kapsels en dergelijke…ga terug naar de jaren 70 met je collega’s en beleef een gezellige en vooral ook grappige avond!

Tot slot: maak een goede planning

Tot slot is een planning heel belangrijk voor een geslaagde bedrijfsborrel. Naast het werken zelf is je personeel in hun eigen leven ook druk genoeg met sport, hobby’s de kinderen en dergelijke. Zorg dus dat er vroegtijdig uitnodigingen de deur uit gaan. Zo heb je zelf ook een idee hoeveel mensen er komen opdagen. Maak het daarnaast ook niet een al te lange avond. Het is en blijft toch een avond met collega’s en niet iedereen ervaart een bijeenkomst zoals dit als prettig, buiten werktijden om.

Een belangrijk onderdeel van de avond is natuurlijk het contact tussen zowel werknemers als werkgevers. Er moet een gezellige sfeer worden gecreëerd, waarbij iedereen zich thuis voelt. Klets lekker weg en doe je best om binnen het thema te passen!

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 0   Gemiddelde:  0/5]

Leave A Reply